}

Rendelési idő

Előre egyeztetés alapján.

Lechner Ödön fasor 5

1095 Budapest

CSATLAKOZZ FACEBOOK-CSOPORTUNKHOZ,
ahol kérdezhetsz, fontos tudnivalókat, kutatások eredményeit, cikkeket osztunk meg a testsúlycsökkentő műtétekről.

Az étkezés idejének optimális megválasztása befolyásolja a fogyást

A táplálkozás idejéről szóló kutatás azt mutatja, hogy ez az étkezés koraibb időzítése csökkenteti az éhséget, megváltoztatta a zsír- és szénhidrát bontási szokásokat, ami segíthet a fogyásban. A korai táplálkozás során az emberek délután közepéig fogyasztják el utolsó étkezésüket, és másnap reggeliig nem esznek újra. Az eredményeket előadás keretében ismertették az Obesity Society éves gyűlésén New Orleans-ban.

“A szokásoshoz képest rövidebb időtartalmon belüli étkezés segíthet a fogyásban”, mondta Courtney Peterson PhD, aki a Pennington Biomedical Kutatóközpontban végezte kutatását. “Megállapítottuk, hogy a szokásos reggel 8 és este 8 óra közötti étkezéshez képest a reggel 8 és 14 óra közötti étkezés, majd a napi 18 órás böjt egyenletesebben tartotta az éhségérzetet a nap folyamán.”

Ez az új kutatás szerint a nagyon korai vacsora, vagy akár a vacsora kihagyása segíthet a fogyásban. A szervezetnek van egy belső órája, melyhez igazodva szervezet anyagcseréje a reggeli órákban a legoptimálisabb működésű. Ennek következtében a test cirkadián órájához igazodó étkezés, a nap korai szakaszában történő ételfogyasztás javítja az anyagcserét.

Vizsgálatuk elvégzéséhez Dr. Peterson és munkatársai tizenegy túlsúlyos férfit és nőt figyeltek meg. A csoport tagjai négy napig csak 8 és 14 óra között ehettek, majd újabb négy napig 8 és 20 óra között táplálkozhattak.

A kutatók ezt követően nézték az elégetett kalóriákat és az éhségérzést. A szubjektivitás kiküszöbölése érdekében a kutatók mindegyik résztvevővel kipróbáltatták mindkét étkezési ütemtervet, ahol mindkét alkalommal ugyanannyi kalóriát fogyasztottak. A kutatók azt tapasztalták, hogy bár a korán befejezett napi étkezés nem csökkentette az elégetett kalóriák számát, azonban csökkentette az éhségérzetet és fokozta az éjszakai zsírégetést.

Emellett ez az étkezési forma javította a test azon képességét, mely alapján az válogat a szénhidrátok és a zsírok elégetése között.

“Ez a kutatás először mutatta azt ki, hogy a nappali étkezések időzítése hatással van az anyagcserénkre.” – mondta Dale Schoeller, az Obesity Society FTOS szóvivője, professzor emeritus a Wisconsini Egyetemen. “Az emberek koraibb napi táplálkozásának további kutatásával teljesebb képet alkothatunk arról, hogy ez módszer segíthet-e az elhízás megelőzésében és kezelésében.”